maandag 12 maart 2012

mijn bewaarzak


Jasper, het jongetje uit dit prachtige voorleesboek van Ruth Ainsworth (uit 1981), krijgt in het eerste verhaal een 'bewaarzak' van zijn oma.



In de boomhut staat mijn stokoude handnaaimachine. Daarmee heb ik, aan tafel bij het open raam, terwijl de zon naar binnen scheen en een koolmeesje hoog in de boom een liedje zong, mijn bewaarzak genaaid. Het was niet moeilijk om te maken: ik knipte twee rechthoekige stukken stof, werkte de randen netjes af en stikte drie kanten aan elkaar vast. Daarna vouwde ik de randen naar binnen en naaide er een tunnel voor een koord in. Het koord heb ik gehaakt, de letters heb ik met naaigaren op de zak opgeborduurd. 





1 opmerking:

  1. Hallo Heidi,
    Wat ziet je blog er prachtig uit! Een serene rust met een twinkeltje nieuwsgierheid naar wat komen gaat. Prachtig getekend! liefs,

    BeantwoordenVerwijderen