dinsdag 6 maart 2012

eerste bezoek

Op een kille maartse ochtend, net nadat ik alle dekens en spreien die ik in de hut bewaarde over me heen getrokken had en ik juist op het punt stond mijn eerste verhaal te gaan schrijven (heel onhandig, zo onder de dekens) hoorde ik iemand rond mijn boom lopen.

Roerloos bleef ik zitten. Ik durfde ik me niet meer te bewegen. De pen die ik in mijn linkerhand hield bleef vlak boven het papier zweven, de vingers van mijn andere hand klemden zich steviger om mijn schrift.

‘poes poes poes…’, klonk een meisjesstem, recht onder mij.
‘Daar is ze! Ze komt al naar ons toe’, klonk de stem van een ander meisje.


Zo stil mogelijk liet ik de dekens van me af glijden en kroop ik naar de deuropening. Er stonden twee meisjes onder mijn boom.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen